moderaterna höjer min pension!

Tredje höjningen av min pension sedan 2006 – genom tredje skattesänkningen på fem år! Av den s.k. moderatledda Alliansen. 5 miljarder i denna omgång från och med 01.01.2011. – Om den borgerliga Alliansen får förnyat förtroende i höstens val.

Dryga 10 miljarder sedan 2006. Effekt? Min levnadsstandard höjs. Effekten av lågkonjunkturen minskas. Effekten av att den s.k. (av både röda och blå beslutade) bromsen slagit till lindras!

Jag hör kören av rop om populism, men det är förgäves. Människor i allmänhet är inte dumma! Jag vägrar tro att en vanlig arbetstagare, om än pensionär,  inte kan räkna.  Jag kan verkligen inte föreställa mig att en pensionär är oemottaglig för fakta.

Detta handlar om en långsiktig politik och ett ansvarsfullt prioriterande. Varför förstöra glädje och tillfredssställelse över möjliga beslut i ekonomiskt positiv riktning för gemene man? Samma svar: det kan nog de allra flesta föreställa sig. Valet som närmar sig!

Den sägs att det kommer att bli en smutsig valkamp. Vem önskar sig det? Inte väljarna i alla fall. Och heller inte en vanlig moderat, det går jag i god för. Så var finns då valets onda genius? Bedöm själv. Det finns i alla fall ingen som helst anledning för Alliansens företrädare att ge annat än relevant information till medborgarna .

Sänkt skatt för pensionärer 01.01.2011 om  den borgerliga Alliansen vinner valet den 19 september!

Kommentera

