Känsla för nattvandring stark!

Reaktioner har inkommit på mitt inlägg angående nattvandring. Det gläder mig verkligen. Tack!

Min blogg innehåller dagliga tankar om livet i vardagen och politiken. Den gör inte anspråk på att vara vetenskapligt genomgången eller godkänd av expert, ej heller att vara litterärt alster för utgivning.

Min ambition är att relatera och ge uttryck för åsikter och känslor. Min önskan är att få gensvar och argument att diskutera.  Det berikar och betyder oftast att ens åsikt befästs, men ibland att man får sig argument till livs som betyder, att man helt enkelt ändrar sig.

Att tänka är stort. Att utbyta tankar är större. Att samarbeta är störst!

Vad jag ville ge uttryck för efter nattvandringen häromnatten var, att jag tycker, att det är riktigt skruttigt, att inte flera människor engagerar sig och ställer upp vare sig för egna barn-ungdomar, andras eller samfälligheten i stort. Tvång är inte en metod, som jag hyllar. Vad jag ville uttrycka var, att det borde kännas som en medborgerlig plikt, att delta åtminstone en gång per år i en av dessa så viktiga nattvandringar. Att lagstifta om obligatorium är naturligtvis varken klokt eller en reell ambition.

Vad som däremot är min ambition är att uppmana människor i allmänhet och nämndledamöter i synnerhet i nämnder rör som barn och ungdom att nattvandra. Det borde kännas som ingående i det politiska uppdraget,  om personliga förutsättningar finns.

Jag avslutar dels med att uttrycka min uppskattning över människors kommentarer, dels med att uppmana:

GÖR EN MYCKET VIKTIG INSATS – NATTVANDRA – FÖR BARNS OCH UNGDOMARS SKULL – OCH FÖR DIN EGEN!

Kommentera

