Ta föräldrars oro på allvar – allvarlig sak

Vore det mig främmande att raljera med föräldrars oro, vare sig det rör sig om plötsliga förändringar, ombyggen, bullernivåer, trafik, radon…ja vad som helst som oroar.

Jag är mycket tacksam över att läsare hört av sig. Missförstånd skall klaras ut så fort som möjligt. Det förefaller, som om jag varit för knapphändig i mitt referat av vad ”människor på gatan” givit uttryck för.

Det handlade om allvarlig kritik framförd till mig av medborgare, som anser att politiker i valtider skrämmer upp medborgare och lägger sten på börda, med sådant som vanliga medborgare, vid närmare eftertanke, faktiskt nog i allmänhet har kunskap om. I det här fallet radonproblematik vid byggnation.

För säkerhets skull påpekar jag, att det inte var byggnadsnämndens ordförande, som åsyftades av de människor som kontaktade mig.

”Frälsisgrytan” är inte mitt påhitt. Det var medborgare som kritiserade politiker i allmänhet  med de orden. Det var jag som fick ta emot påståendet  med en uppmaning att föra vidare, plus: ”att det inte är bra att undervärdera medborgares bedömningsförmåga. Även om det kan fånga några röster just nu, så underminerar det trovärdigheten i längden.”

Jag efterkom upprörda människors önskan och relaterade samtalet – men tydligen för knapphändigt, varför jag nu försökt förtydliga.

Kommentera

