debatt med ungdomar med förhinder…

Klockan 16 igår söndag just när handelsdagarna i Gustavsbergs centrum avslutats, blev jag hälsad av en för mig okänd person som sa: ”Hej Camilla, kommer du till debatten?” – ”Vilken debatt?” – ”Debatten i teatern.”  –  ”Debatt om vad då?” –  ”Ungdomsfrågor:” – ”Vilka debatterar?” – ”Två socialdemokratiska ungdomar och DU!” – tablå…

Det var synd att inte ungdomarnas inbjudan nått adressaten. Enligt uppgift en mailinbjudan, som ungdomarna inte fått svar på – av mig. Dagens kommunikationsmöjligheter via etern är fenomenala – tankeläsning fungerar dock icke – ännu.

Att möta ungdomar för att debattera eller lyssna och diskutera är viktigt och nödvändigt. För mig är det också viktigt att klargöra mina tankar, ambitioner, möjliga handlingsvägar och tidsperspektiv. Värmdö är en ”ungdoms”-kommun med en tredjedel av innevånarna under 25 år, med allt vad det innebär av nödvändiga satsningar och prioriteringar. Vi har Ungdomsting och snart Ungdomsparlament. Vi har Ungdomssamordnare. Ungkulturcenter i Gustavsberg invigs 5-6 november, enligt plan.

Under denna mandatperiod med, som socialdemokraterna säger ”den moderatstyrda Alliansen”, har mycket positivt hänt som gäller våra ungdomars möjligheter i kommunen. Det hade jag betonat om ungdomarna och jag hade träffats. 

RÖSTA PÅ MODERATERNA FÖR VIDAREUTVECKLING AV UNGDOMARNAS MÖJLIGHETER!

 

Kommentera

