Ointresse för ungdom – politi(S)k valpropaganda!

Läser i Skärgården 16.09.10  nr 37 Rubriken ”Borgerligt ointresse för unga i Värmdö”. Två personer är författare till artikeln.

Den ena, Malin Ekroth (S) KANDIDAT TILL KOMMUNFULLMÄKTIGE, ungdomslistan, verkar inte ta del av vad Värmdös fullmäktige behandlar. Märkligt med tanke på kandidaturen!

Den andre, Lennart Karlsson (S) är LEDAMOT AV KOMMUNFULLMÄKTIGE sedan många år och deltar både i fullmäktiges och UNGDOMS-KULTUR OCH FRITIDSNÄMNDENs möten som ledamot i nämnden. Han känner mycket väl till på vilket vis detta ärende hittills behandlats politiskt och även hur det kommer att behandlas!

Jag finner det otillständigt att vilseleda Skärgårdens läsare på detta sätt. Jag finner det otillständigt att påstå: ”Hon (jag) kommenterar nu efter tre månader inte ungdomstingets förslag till lösning.” Svar, som behandlar frågeställningen i form av en interpellation ställd till mig, fanns i skriftlig form offentliggjort den 2 juni 2010. Svaret debatterades på kommunfullmäktige onsdagen den 1 september 2010 samt fanns med utskicket till samtliga ledamöter inför fullmäktige.

För att kunna kommentera ett förslag bör man tillställas detsamma. Ungdomstinget har ej tillställt mig något förslag på lösning. Börjar man här se en taktik? Man säger att man inbjudit mig till debatt med socialdemokratisk ungdom i Gustavsbergsteatern nyligen. Egendomligt att man inte väntar sig ett svar från inbjuden debattant om deltagande!

Eller är det så att man inte ville ha ett svar? Nej, jag vill inte tro att socialdemokratisk ungdom agerar så illa. Men pollettten trillar faktiskt ner alldeles för lätt. Detta handlar om svartmålning som socialdemokratisk valtaktik. Synd att inleda ambitiös ungdom på sådana spår!

Valet är snart över. Insändarna vet att ett tillrättaläggande i tidningen Skärgården före valet inte är möjligt. Om denna taktik får sin ultimata verkan, återstår att konstatera på söndag eller möjligen först onsdagen därefter på grund av mängden poströster. Jag bävar för ett styre med bedrägliga metoder – för ungdomarnas skull!

RÖSTA PÅ MODERATERNA FÖR UNGDOMARNAS OCH JOBBENS SKULL !

Kommentera

