Kinderägg- ungdom(S)listan?

Nog blir man förvånad! I termer av politiska överraskningar är socialdemokratiska Ungdomslistans, Värmdö, kandidater så oförutsägbara som de kan bli.

Först: Man blir uppförd som debattör på Gustavsbergsteatern med ämne ungdomsfrågor, utan att tillfrågas. Ett misstag som följs av ömsesidig överenskommelse om ny debattid en vecka senare.

Sedan: Till den debatten kom ingen utom jag själv. Eftert lång väntan kom så Ungdomslistans förmedlare till det uppspända tältet med röd ro(S) och högtalaranläggning utanför Coop, Värmdö Marknad.

Vi hade ett kortare, trevligt samtal, för att hon skulle kunna förmedla mina svar på frågor som brevledes och i förväg tillsänts mig av ungdomarna – som inte behagade infinna sig ens efter 45  minuter.

Någon mer än jag som kommer att tänka på ett Kinderägg? Tre överraskningar i en – heter det i reklamen. Vad blir nästa (överraskning)?

p.s. Naturligtvis, hade jag så när sagt, publicerar man inte en insändare med innehåll som ovan i lokalpressen. ”Man merkt die absicht”, hette det, när jag var barn, bland ”di gamle”. Och inte förstod man ett dyft. Detta problem är sedan länge avhjälpt! Sänder en tacksamhetens tanke till pressen av båda kulörerna i Värmland. Bra exempel att ta efter!

Min avsikt med insändaren, var givetvis att låta ungdomarna komma till tals, för ett livgivande och lärorikt replikskifte, såväl som möjlighet till offentlig förklaring. d.s.

Kommentera

