Nödvändigt att heja på moderaterna?

Läste just igenom gårdagskvällens inlägg, mitt eget. Det kan tyckas lätt bisarrt att skriva: ”heja moderaterna”. Vad menar jag med det egentligen? Jag rannsakar ytligt mitt inre, får svaret att socialdemokratiskt handlingssättet inte skall sätta agendan för moderaterna.

Alltså, vi skall inte krypa efter och försvara oss, utan gå före efter egna beslut, men inte tveka att ta fighten. Om det behövs.

Jag vill gärna kommentera ett påstående till, ungefär: …”inte märkvärdigare än att moderater inte vill samarbeta med kommunister”…enligt mitt synsätt lägger jag här till.

Jag har under hela mitt liv inte kunnat förstå den flathet, varmed man behandlat kommunismen i Sverige, för att inte tala om rent gillande och godkännande.

Diktatur, åsiktsförtryck, total censur, personförföljelse, järnridå, mördande, avrättande av miljoner medborgare, totalitarism, stagnation, förödande av resurser, politisk nomenklatura, skoningslöst förtryck av ockuperade länder, skändning av begreppet demokrati, utarmande av folket, utrensning av varje medborgare med uns av avvikande idé, förhärligande av stat och maskin, avidentifiering av mänskligheten inom väldet, utplånande av konst, kultur och kulturskatter…

Raden av skändligheter mot mänskligheten som kommunismen, bara på andra sidan Östersjön, har lagt i dagen, kan göras mycket, mycket längre. Jag avstår idag. Lika mycket som jag tar avstånd från de omkring sjuttio år, som det östliga väldet bestod – och tar avstånd från partiet, som idag står på denna bas och vars ledare yttrat, att han inte har några problem med kommunismen.

Med denna verklighetens kommunistiska dagbok i tankarna, kan jag inte annat än att ta lika mycket avstånd från kommunism och samarbete med vänstern, som från främlingsfientlighet och dess representanter i riksdagen. Slut.

Kommentera

