Tandläkare i Mölnvik – härligt! Gunnel Johansson!

Tänk att jag äntligen hamnat i tandläkarstolen igen. Det är inte allt man kan flytta med sig. T ex sin tandläkaren måste man lämna kvar i förskingringen. Och pendla 70 mil över dagen för att få gaddarna i normalskick. I åratal.

På detta tillstånd är det nu slut. Jag har funnit mitt tandläkarparadis i Mölnvik. Ack vilken fröjd. Jag kommer att sova med ett leende på läpparna hela natten. Tanddoktorn i fråga heter Gunnel och sköterskan Pernilla. Ingen har ju några efternamn i det här landet längre, så jag får hålla mig till ordningen.

Så underbart nära och bra. Jag kan ju faktiskt cykla dit, när vintern släppt sitt grepp. Min gamle drabant i tandgården ligger lika fast i mitt hjärta som någonsin tidigare, men avståndet är för stort …

Efter flera års förfrågningar och tvekan har jag hittat rätt. Härligt!

Kommentera

