forts.3 komihågfelsnisse suddar

Många olika tankar har meddelats mig angående partibidraget. En intressant och lärorik dag. Tack alla som engagerat sig!

För säkerhets skull en egen kommentar: jag är inte intresserad av vem som informerat nvp. Jag respekterar och bejakar meddelar- och källskydd. Däremot har det känts angeläget att påpeka att även oppo(S)itionsregeringar har låtit företeelsen passera utan åtgärd.

Rättelse: Sic transit gloria mundi.

Den älskvärde lille komihågfelsnissen väckte mig i morse. Uppdrag utfört. Se ovan.

För övrigt tycker jag att en viss partiledares sorti, om än alldeles för sent, var befriande kortfattad, lidelsefri och framåtsyftande. Det hedrar mannen, som innan det begav sig, själv öppet deklarerat att han inte är lämplig för ämbetet.

Det är däremot inte hederligt att stämpla kainsmärket drev, i pannan på pressen. De gör sitt jobb, (viss ”upplagefixerad” press undantagen). Punkt.

Etiketter:

Kommentera

