Löfven vald – grattis S

Grattis S – Ny situation på arenan. Barometern går från irritation mot lugn. Tack S för det. Utklöfven i friska luften efter styrelsemöte i Porslinsmuséet, ser jag att Thomas Idergards förmodanden, nog var mer än så.

Jag känner inte Stefan Löfven på något sätt, men känner väl, som de flesta, till honom, omtalad som en duglig och pålitlig person. På något sätt känns det också, som om allt återgått till det gamla. Även om jag tror mig veta, att han vad gäller jobb räknas som framsynt och med fötterna på marknivå. Mindre snack och mera verkstad, som det brukar heta, fast tvärtom.

Jag vill inte spekulera i socialdemokraternas totala situation, läser hellre vad mina favoritjournalister och politiska skribenter har att förmedla den närmaste tiden. Lite går upp emot en kopp rykande hett the och husorganet SvD i tidig morgontimme.

Etiketter:

Kommentera

