noll koll eller inkvi(S)itoriskt spel? – om idrottshallar

Eftersom jag tidigare varit ledamot-ordförande  i kultur- och fritidsnämnden, KFN, kan jag inte påstå att jag är förvånad.

På senaste kommunfullmäktigemötet fanns en interpellation angående  beläggningen på kommunens idrottshallar.  Socialdemokraterna på Värmdö ställde en mängd frågor till ordföranden för KFN.

Man måste fråga sig vad fråge(S)tällarna gör som ledamöter i nämnden. Om man inte har bättre reda på sig i en politisk nämnd, än att man går till fullmäktige för information av denna karaktär, har man inte det politiska hantverket att göra. Om inte…

…om inte det hela är ett inkvi(S)itoriskt spel för gallerierna. Tyvärr säger min erfarenhet mig, att det är just det, som det handlar om.

Jag föreslår att S-interpellanterna tar exempel av hur Socialnämnden arbetar. Med olika ideologier bakom sig samlas nämnden kring alla de frågor den ställs inför med samarbete i ett positivt arbetsklimat.

Kommentera

